سرویس 10

طبقه بندی موضوعی

نامگذاری لپ تاپ ها – نتیجه بد سلیقگی شرکت‌ها

امیر امیری | سه شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۹، ۰۷:۳۳ ب.ظ

به این نام‌ها توجه کنید.ROG Strix Scar 15 G532 ، ROG Strix Scar III G531 ، HP Pavilion 15-cs0053cl ، XPS 13 7390 ، XPS 13 9380 ، Yoga C930 ، Yoga Book C930 … این اسامی بیشتر از اینکه به ما در یادآوری لپتاپ‌ها کمک کنند، باعث سرگیجه و سردرگمی ما می‌شوند.

می‌گویند بزرگترین ارثی که خانواده برای فرزند خود به جای می‌گذارند نام نیک است. اما با وجود گذشت سالیان طولانی از ابداع کامپیوتر و نامگذاری آن‌ها، نامگذاری لپ تاپ ها هنوز به بلوغ نرسیده و ما هر روز با عبارات عجیب‌‌تری روبه رو می‌شویم. برای توضیحات بیشتر با سخت افزار مگ همراه باشید.

وقتی لپ تاپ های زیادی در بازار امروزه وجود دارند، تلاش برای نام بردن از یک خانواده کامل از لپ تاپ‌ها کار آسانی نیست. برخی از شرکت‌ها این کار را بهتر از دیگران انجام می‌دهند و کار را برای کاربر آسان‌تر می‌کنند. اما کم نیستند شرکت‌هایی که با نامگذاری لپ تاپ ها خنجر به قلب کاربر می‌زنند.

برای شروع، یک مثال گیج کننده مانند سری Asus ROG Strix Scar و ROG Strix Hero را در نظر بگیرید. هر دو سری برای گیمرها طراحی شده‌اند اما به نظر می‌رسد که ممکن است یک مدل در اجرای عناوین خاصی از مدل دیگر بدتر باشد. حتی هر دو مدل Scar و Hero بر اساس یک طرح شاسی مشابه ساخته شده اند.

سری ROG Strix به تنهایی یک معقوله جداست. کاربران می‌توانند بین ROG Strix G15 2020 ، ROG Strix Scar 15 یا ROG Strix Scar 17 یکی را انتخاب کنند که نباید با سری قدیمی 2019 Strix Scar III اشتباه گرفته شود. این مدل‌های 2019 بیشتر به سری کدهای جداگانه G7xx یا G5xx تقسیم می‌شوند که کاربران نباید آنها را با SKU های قدیمی Strix Scar II GL7xx یا GL5xx 2018 نیز اشتباه بگیرند.

شرکت ایسوس سرانجام نام “Hero” و اعداد رومی را برای نسل فعلی 2020 Strix رها خواهد کرد، اما داشتن هر دو مدل Strix G15 2020 و 2020 Strix Scar 15 هنوز گیج کننده است، به خصوص وقتی که شباهت ظاهری زیادی هم داشته باشند.

ادامه مطلب در سخت افزار مگ

  • امیر امیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی