سرویس 10

طبقه بندی موضوعی

با تکامل وب ، صفحات آن پیچیده تر و پیچیده تر می شوند. با این حال ، مهم نیست چقدر زمان گذشته است ، اولویت همچنان برآوردن نیازهای بازدیدکنندگان است. به همین دلیل است که باید ساختار وب سایت خود را بهبود بخشید.

علاوه بر این ، کار با تمرکز بر ساختار وب سایت به شما کمک می کند تا رتبه سئو بهتری کسب کنید. این امر برای دستیابی به موقعیت های بهتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) مانند صفحات Google ضروری است. به این فکر کنید که چند نفر روزانه از Google استفاده می کنند و ممکن است در نهایت به وب سایت شما سر بزنند.

با این حال ، مهم است که بپرسید: آیا تا به حال به ساختار وب سایت خود فکر کرده اید؟ نحوه سازماندهی بخش ها ، صفحات و زیر صفحات شما می تواند به طور مستقیم بر تجربه کاربر و SEO شما تأثیر بگذارد. عدم نگرانی در مورد آن می تواند به دید و نتایج شما آسیب برساند.

 

ساختار وب سایت چیست؟

ساختار وب سایت نحوه سازماندهی وب سایت است ، که به نحوه پیوند صفحات آن به یکدیگر اشاره می کند. هر چقدر یک وب سایت بزرگ یا کوچک باشد ، همیشه دارای ساختاری است که باید به درستی سازماندهی شود.

برای مثال ، به یک فروشگاه آنلاین فکر کنید که کالاهای ورزشی می فروشد.

یک ساختار وب سایت با کیفیت می تواند منویی با دسته بندی محصولات اصلی و بخش های آن مانند لباس ورزشی ، تجهیزات ، لوازم جانبی و سایر موارد ارائه دهد. در این بخشها ، بخشهای خاص تری با زیر مجموعه ها پیدا خواهید کرد.

این انتخاب خاص در سازمان به یک مشتری بالقوه کمک می کند تا به راحتی آنچه را که بدنبال آن است پیدا کند. اگر نتوانند بخش یا محصول مناسب را پیدا کنند ، ممکن است چندان علاقه ای به خرید نداشته باشند.

این امر در مورد نحوه پیکربندی وب سایت شما و تجربیات محتوای شما نیز صدق می کند.

ساختار وب سایت شما باید روی نقشه سایت و فایل های robots.txt شما نشان داده شود ، که به خزنده های وب موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای مورد نیاز خود را برای فهرست بندی پیدا کنند.

 

برای اینکه بتوانید بهترین روشهای استراتژی سئو را همراه با چک لیست سئو یاد بگیرید می توانید از اینجا وارد سایت سئو شتاب شوید و این مطلب و دیگر مطالب در حوزه سئو و طراحی سایت را مشاهده کنید.

 

چرا ساختار وب سایت برای SEO مهم است؟

تمرکز کار بر روی SEO این نیست که سعی کنید دستگاه یا الگوریتمی را راضی کنید.

به هر حال ، گوگل و سایر موتورهای جستجو همیشه در نحوه اسکن وب تغییراتی ایجاد می کنند تا همیشه از تجربیات خوب کاربران استفاده کنند. هدف آنها ارائه بهترین نتایج ممکن به کاربرانشان است.

داشتن ساختار وب سایت ناکافی باعث ایجاد تجربه کاربری وحشتناک می شود. نه تنها می توانید فروش افرادی را که نمی توانند آنچه را که بدنبال آن هستند پیدا کنند ، از دست بدهید ، بلکه ممکن است باعث شود موقعیت های رتبه بندی خود را در SERP از دست بدهید.

این به این دلیل است که خزنده های وب سایت شما را به عنوان ماشین می خوانند نه افراد. کار بر روی ساختار بهتر وب سایت در مورد قسمت جلویی و همچنین پشتی است.

این بدان معنی است که اطمینان حاصل کنید که بخش های شما به درستی به عنوان بخش قرار گرفته اند ، دسته بندی ها محتوای مناسب را ذخیره می کنند و مهمترین صفحات در اصل هستند.

در نهایت ، با سهولت کار خزنده ، بدان معنی است که وب سایت شما از کیفیت بالاتری برخوردار است و می تواند بر مشتریان بالقوه تأثیر مثبت بگذارد. همه در این نظم برنده می شوند.

 

چگونه ساختار وب سایت را بهبود بخشیم؟

اکنون که می دانید بهبود ساختار وب سایت چقدر مهم است ، باید نحوه انجام این کار را بیاموزید. چندین تکنیک سئو به نحوه ساختار صفحات شما مربوط می شود ، بنابراین این فرآیند می تواند بر دید و نتایج شما تأثیر مثبت داشته باشد.

در اینجا مهمترین مراحل برای بهبود ساختار وب سایت برای تجارت شما آورده شده است.

 

سلسله مراتب اطلاعات خود را برنامه ریزی کنید

به مثال کالاهای ورزشی در بخش بالا فکر کنید. سلسله مراتب اطلاعات از بخش های سنتی فروشگاه ها ناشی می شود ، بنابراین چیزی است که مردم به طور طبیعی انتظار آن را دارند. با این حال ، این برای هر نوع وب سایت و محتوای دیگری صدق می کند.

هنگام برنامه ریزی طراحی سایت خود ، باید از قبل در مورد چگونگی ساختار اطلاعات فکر کنید.

بخشهای اصلی ، زیرمجموعه های آنها و آنچه در داخل همه آنها خواهید داشت را در نظر بگیرید. رها کردن این سازمان باعث می شود که وب سایت شما سخت تر شود و تجربه بدتری را ایجاد کند.

 

از آدرس های اینترنتی دوستانه استفاده کنید

یکی دیگر از نکات فنی SEO مربوط به آدرس شما است. وب سایتی با آدرس های اینترنتی مملو از کدها و نمادها اعتماد به نفس را القا نمی کند - و این نیز به طور مستقیم بر رتبه SEO شما تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که باید ساختار وب سایت خود را با کار با URL های دوستانه بهبود بخشید.

یک نشانی اینترنتی دوستانه دقیقاً می گوید که چیست. به عنوان مثال ، آدرس های اینترنتی زیر را در نظر بگیرید:

    www.example.com/؟p=6743

    www.example.com/about-us

واضح است که گزینه دوم به صفحه "درباره ما" هدایت می شود در حالی که گزینه اول یک راز است. اطمینان حاصل کنید که وب سایت خود را به درستی پیکربندی کرده اید تا با URL های دوستانه کار کند.

 

صفحات و پست های موجود را اصلاح کنید

آیا تا به حال ممیزی محتوا انجام داده اید؟ بخشی از کارهای شما در زمینه بهبود ساختار وب سایت شامل اطمینان از این است که محتوای موجود شما ، چه صفحات و چه پست ها ، به درستی سازماندهی و بهینه شده اند.

سلسله مراتب اطلاعاتی که در اولین قدم برنامه ریزی کرده اید در اینجا مفید خواهد بود. تنظیمات شما باید سازمان محتوای شما را در نظر بگیرند در حالی که نحوه حرکت بازدیدکنندگان از وب سایت شما را در اولویت قرار می دهند.

 

از متا تگ ها استفاده کنید

هنگام اصلاح صفحات و پست ها ، مطمئن شوید که مدتی را به متا تگ های خود اختصاص می دهید. آنها قطعات خاصی از کد هستند که محتوای شما را با عنوان و توضیحی که موتورهای جستجو از آن استفاده می کنند ، شناسایی می کنند. بنابراین ، آنها برای یک وضعیت خوب SERP ضروری هستند.

خوشبختانه می توانید برای استفاده از این افزونه در صورت استفاده از وردپرس روی برخی افزونه های سئو حساب کنید. آنها به شما امکان می دهند استانداردی برای متا تگ های خود ایجاد کنید که ساختار وب سایت را بیشتر بهبود بخشد.

 

از پیمایش مبتنی بر اسکریپت خودداری کنید

کار با JavaScript یا Ajax برای ایجاد منوهای ناوبری پویاتر در وب سایت شما ممکن است وسوسه انگیز باشد. با این حال ، خواندن مطالب شما و دسترسی به پیوندهای شما برای خزندگان وب دشوارتر می شود.

در عوض ، ترجیح دهید منوی ناوبری خود را با استفاده از HTML و CSS ایجاد کنید. این کدها را می توان به درستی توسط گوگل و موتورهای جستجو مشابه خواند و در عین حال کاربر پسند است.

 

بهترین ابزار برای تجزیه و تحلیل وب سایت ها چیست؟

ابزار تجزیه و تحلیل وب سایت نه تنها برای به دست آوردن اطلاعات مربوط به ترافیک شما بلکه برای درک عادات کاربران نیز مهم است.

با یادگیری ترجیحات آنها و نحوه حرکت آنها در صفحات شما ، می توانید استراتژی های م moreثرتری برای تجارت خود ایجاد کنید. شما فقط باید از ابزارهای مناسب برای تجزیه و تحلیل وب سایت ها استفاده کنید.

در زیر لیستی از بهترین ابزارها برای تجزیه و تحلیل وب سایت ها به روش های مختلف را خواهید یافت. آنها را بررسی کنید!

 

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل

ما نمی توانیم بدون ذکر Google Analytics به بحث در مورد ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت بپردازیم. این یک ابزار بسیار متنوع است که به شما امکان می دهد جنبه های مختلف صفحات و مخاطبان خود را اندازه گیری کنید. چنین داده هایی برای تصمیم گیری روزانه بسیار ارزشمند است.

با استفاده از Google Analytics ، می توانید ترافیک دریافتی خود را بهتر درک کرده و فرصت های احتمالی را در معیارهای اندازه گیری خود و حتی سایت های رقبا مشاهده کنید. مدتی وقت بگذارید تا نحوه استفاده از Google Analytics را بیاموزید و از مزایای آن لذت ببرید.

 

بینش های PageSpeed

از آنجا که داشتن عملکرد خوب برای سئو ضروری است ، باید با ابزاری کار کنید که به شما کمک می کند تعیین کنید آیا وب سایت شما به این معنا به تنظیمات نیاز دارد یا خیر. Google PageSpeed ​​Insights یک ابزار رایگان است که وب سایت شما را برای مواردی که باید اصلاح شوند اسکن می کند.

این گزارش با یافته ها و شیوه های خوبی که باید برای بهبود تجربه عمومی کاربر پیاده سازی کنید ، تهیه می کند. از آنجا که این ابزار خود Google است ، برای رتبه بندی SERP شما نیز مهم خواهد بود.

 

Ubersuggest

با استفاده از Ubersuggest ، می توانید با تصمیم گیری های مناسب در تنظیمات و تولید محتوا ، SEO وب سایت خود را تغییر دهید.

با افزودن آدرس وب سایت خود به ابزار ، گزارشی تهیه می کند که به شما نشان می دهد صفحات شما چقدر بهینه هستند. همچنین پیشنهاداتی در مورد تغییراتی که باید انجام دهید و کلمات کلیدی که می توانند بیشترین ترافیک را برای شما ایجاد کنند ، نشان می دهد.

دیوانه

بهینه سازی وب سایت همه چیز در مورد یادگیری از عادات بازدیدکنندگان است. به همین دلیل است که باید با یک ابزار حرارتی مانند CrazyEgg کار کنید. با استفاده از آن ، می توانید نحوه حرکت کاربران در صفحات شما ، مناطقی که بیشترین بازدید را دارند و بخش هایی که نادیده گرفته می شوند را مشاهده کنید.

با استفاده از اطلاعات CrazyEgg ، می توانید طرح خود را متناسب با نیازهای خود بهینه کنید. درک کنید که چگونه بازدیدکنندگان شما صفحات شما را هدایت می کنند و آنها را به جایی که می خواهید هدایت می کنند. این امر برای رسیدن به نتایج خوب ضروری است.

تصمیم برای بهبود ساختار وب سایت خود یک تصمیم ستودنی است. با این حال ، همیشه باید به یاد داشته باشید که برای افراد بهینه سازی کنید ، نه ربات ها. با تغییر رفتار بازدیدکنندگان ، باید ناوبری خود را با انتظارات و نیازهای آنها تطبیق دهید.

این باعث می شود نتایج بهتری داشته باشید و در محتوای خود در SERPs به موقعیت های بهتری برسید.

  • امیر امیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی