سرویس 10

طبقه بندی موضوعی

موشک SN8 SpaceX هنگام فرود منفجر می شود

امیر امیری | يكشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۰۷:۳۰ ب.ظ

نمونه اولیه موشک استارشیپ با موفقیت در ارتفاع 12.5 کیلومتری به اوج خود رسید ، اما هنگام فرود سقوط کرد و منفجر شد.

SpaceX تاکنون چندین نمونه اولیه از Starship را طراحی کرده است که بیشتر آنها زنده نمانده اند. نمونه اولیه شب گذشته نسل هشتم نمونه های اولیه است و مانند سایر مدل ها دماغه نوک تیز ندارد و از طراحی نهایی استارشیپ کوچکتر است.

موشک استارتر SN8 ساعت 2:15 بامداد چهارشنبه به وقت تهران از بوکاچیکا ، تگزاس پرتاب شد. این موشک با کمک پیشرانه شامل 3 موتور اصلی برای اولین بار در 12.5 کیلومتری سطح زمین به اوج خود رسید.

نمونه اولیه مدتی پیش به ارتفاع 150 متر به طور آزمایشی پرتاب شد ، این بار SpaceX قصد داشت آن را در ارتفاع بسیار بیشتری به فضا پرتاب کند. این آزمایش که دیروز در آخرین ثانیه لغو شد ، این بار ناموفق بود و با انفجار پایان یافت.

در هنگام صعود ، دو واحد اول از سه موتور غیرفعال شده و سپس همه غیرفعال شدند تا مانور غواصی را انجام دهند. وقتی موشک به صورت افقی به زمین نزدیک شد ، موتورها دوباره راه اندازی شدند ، اما موشک خیلی سریع بود که پس از برخورد به زمین منفجر شد.

علی رغم انفجار ، اسپیس ایکس در هنگام پخش مستقیم دید که این آزمایش موفقیت آمیز است و ایلان ماسک در توییتر ادعا کرد که آنها یک سوم شانس موفقیت را در نظر گرفته اند و تاکنون عملکرد خوبی داشته اند.

این آزمایش جاه طلبانه ترین آزمایش استارت آپ تاکنون است که قرار است به انسانها و محموله ها به عنوان یک فضاپیما ، لندر و موشک یکپارچه در اعماق فضا سفر کند. مأموریت پرتاب فضاپیما به فضا بر عهده راکت غول پیکر دیگری به نام Super Hoy است که از موتور مخصوص خود برای فرود در مریخ و ماه استفاده می کند.

  • امیر امیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی