سرویس 10

طبقه بندی موضوعی

بررسی iPad 10.2 اینچ 2020

امیر امیری | يكشنبه, ۲ آذر ۱۳۹۹، ۰۹:۲۷ ق.ظ

در آخرین روزهای سپتامبر سال جاری ، اپل در رویداد Time Files از محصولات جدیدی رونمایی کرد که در آن تبلت های جدید این شرکت نیز به چشم می خورد. نسل هشتم آیپد 10.2 اینچی در کنار آیپد ایر جدید اپل رونمایی شده است. IPad Air با الهام از آیفون های قدیمی از زبان طراحی جدید اپل استفاده می کند.

الگوی طراحی جدیدی که به زودی در سری جدید آیفون 12 مشاهده کردیم. با این حال ، آیپد نسل هشتم که به آیپد 10.2 اینچی معروف است ، برخلاف محصولات جدید اپل نیست. وقتی آیپد 10.2 اینچی سال 2020 را بررسی می کنیم ، نگاه دقیق تری به مشخصات و مشخصات سخت افزاری این تبلت خواهیم داشت.

این واقعیت که آیپد نسل 8 از نظر طراحی تفاوتی با نسل قبلی ندارد ، به خودی خود چیز بدی نیست. زیرا نسل هفتم آیپد یکی از زیباترین تبلت های سال 2019 است. وزن مناسب ، لبه های خمیده قاب پشت و بدنه مات کار با این تبلت را لذت بخش می کند. بدنه جمع و جک هدفون از نکات مثبت این طراحی iPad است. البته اپل می توانست با کاهش حاشیه های اطراف صفحه نمایش و همچنین تشویق کاربران نسل قبلی برای ارتقا گجت خود ، به تبلت 2020 جلوه مدرن تری ببخشد. با این حال ، به نظر می رسد که کوپرتینوس برای کنترل هزینه نهایی تصمیم به چنین کاری نگرفته است.

با توجه به اینکه آیپد 2020 دارای صفحه نمایش 10 اینچی است ، این ابعاد و وزن برای دستگاه کاملاً مناسب به نظر می رسد. صفحه جلو از شیشه و قاب پشتی و قاب گرد از آلومینیوم ساخته شده است. این بدان معناست که iPad از دوام بیشتری نسبت به تبلت هایی که در قاب پشتی از پلاستیک استفاده می کنند ، برخوردار است.

به دلیل موقعیت عمودی آرم اپل ، سنسور دوربین بدون هیچ عنصر اضافی در سمت چپ بالای دستگاه قرار دارد. خوشبختانه این دوربین کاملاً در بدنه دستگاه ادغام شده و هیچ برآمدگی ندارد. این بدان معنی است که قرار دادن دستگاه روی یک سطح صاف و نوشتن باعث افتادگی آن نمی شود. در طرف دیگر یک سوراخ کوچک مانند میکروفون برای ضبط صدا هنگام عکسبرداری با دوربین اصلی وجود دارد. جدا از این عناصر و آرم اپل ، در قسمت پایین دستگاه همچنین نام iPad ، اطلاعات مربوط به سازنده و شماره سریال دستگاه روی آن حک شده است.

اپل همیشه ترکیبی از طراحی مات و براق را در این دستگاه در طراحی محصولات خود گنجانده است. به عنوان مثال ، در فاصله کمی بین قاب گوشی و صفحه نمایش ، یک لایه فلزی مورب براق صفحه را احاطه کرده است. در پشت دستگاه می بینیم که آرم اپل با طراحی براق در مرکز حاشیه مات ، سیب را گاز می گیرد.

در لبه پایین iPad دو بلندگوی بزرگ در دو طرف وجود دارد و در بین آنها یک درگاه لایتنینگ برای شارژ دستگاه قرار دارد. در لبه بالایی دستگاه سوئیچ برق ، میکروفون و جک هدفون 3.5 میلی متری وجود دارد. خوشبختانه جک هدفون که این روزها از گوشی های هوشمند حذف می شود ، همچنان در این تبلت وجود دارد.

هر چهار طرف پشت تبلت دارای انحنای یکسان فلز تشکیل دهنده قاب گرد است. کلیدهای تنظیم صدا در لبه سمت راست قرار دارند. نسخه ای که باید برای آیپد 10.2 اینچی سال 2020 بررسی کنیم بدون سیم کارت است ، اما اسلات سیم کارت همچنین دارای یک اسلات سیم کارت در لبه پایین سمت راست است. فقط یک آهنربا در لبه سمت چپ برای اتصال صفحه کلید وجود دارد.

برخلاف iPad Air و مزایای جدید اپل که به نمایشگرهای بی نهایت صفحه نمایش روی می آورند ، iPad 2020 اپل هنوز مانند حاشیه های قبلی خود با حاشیه های بزرگ در اطراف صفحه طراحی شده است. 74.4٪ سطح صفحه جلویی به صفحه نمایش اختصاص دارد و حاشیه های 8 میلی متری در هر دو طرف وجود دارد.

در پایین و بالای صفحه ، جایی که کلید Home و دوربین سلفی قرار دارد ، حاشیه ها بزرگتر و نزدیک به 20 میلی متر هستند. برخلاف قاب پشتی ، پنل جلوی مانیتور کاملاً صاف و واضح در گوشه ها طراحی شده است. با این حال ، چهار تلفن این آیپد نیز با انحنای بسیار کمی همراه است.

  • امیر امیری

آیپد

اپل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی