سرویس 10

طبقه بندی موضوعی

علامت ضعیف شدن ریه

امیر امیری | شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۰۸ ق.ظ

کیفیت معاش ما همواره به مقدار محافظت از تن مان وابسته است , زیرا ارگانهای درونی از اهمیت متعددی برخوردار میباشند .

خسته شدن در زمان بالا رفتن از پلکان ها , یا این که هنگام بازی با خردسالان یا این که انجام شغل های خانه نشان دهنده کاهش توان ریه ها است . هر شخص بالغ روزمره تا بیست هزار توشه نفس میکشد . با دقت به‌این فرمان , نگهداری تندرست ریه ها حتمی است . 

 

خستگی 
شاید قبلا , تمامی جا با پای پیاده تردد می کردید , به راحتی از پلکان ها بالا و زیر می رفتید و شغل های خانه را با سرعت و اقتدار بیشتری انجام می دادید . اما حالا تصور میکنید نمی توانید به مثل قبل پرانرژی به شغل های روزمره برسید و با انجام شغل های معمولی هم خیلی سریع خسته میشوید . در‌این‌صورت‌ احتمال دارد ریه هایتان در گیر ایراد گردیده اند . 

 


حیف کردن عضله‌ها 
وقتی که تبادل اکسیژن در تن در گیر نقص‌ شود , حجم عضلانی هم کاهش پیدا می نماید . اما کاهش حجم عضلانی به کارداران دیگری هم مربوط است . در حالتی‌که ذوب شدن ماهیچه‌ها به ملازم علامت ها مذکور حادثه بیافتد , به احتمال بسیار ریه ها در گیر نقص‌ گردیده اند .

 

سرفه ها و گریپ مداوم 
در زمستان آنفولانزا و گریپ در اثر ویروس امری به طور کامل ارگانیک است . موضوع خطرناک این است که گریپ و سرفه طولانی شده و برطرف نشود . در این حالت مطلقا به دکتر کارشناس مراجعه‌کنید تا شرایط ریه هایتان سنجیده شود . 

 

خس خس سینه 
در شرایطی‌که حین نفس کشیدن , صدای عبور هوا از مجاری تنفسی یا این که به عبارتی خس خس سینه به گوش رسد , به هیچ عنوان طبیعی نمی‌باشد . چنانچه حین نفس کشیدن صدایی از ریه هایتان به گوش میرسد مطلقا به کارشناس ریه مراجعه‌نمایید , زیرا به احتمال دوچندان این ارگانهای حساس در گیر اختلال گردیده اند . 


 

نفس کم آوردن 
در شرایطی‌که به رنج نفس میکشید و نفس کم میاورید , مشکلی در ریه ها موجود هست . فعالیت تنفس ما به قدری ارگانیک است که نسبتاً متوجه آن نمی شویم . اختلال در تنفس یک کدام از شاخصه هایی است که نشان می‌دهد ریه ها اقتدار خویش را از دست داده اند . 

 

فشار روی سینه 
در‌صورتی‌که در قفسه سینه شم سنگینی , تنگی و فشار می‌کنید و در عین هم اکنون در حین سرفه کردن , منش رفتن , خوراک تناول کردن , نفس عمیق یا این که خم شدن حس درد دارید , به احتمال دوچندان ریه هایتان در گیر نقص‌ گردیده اند . 

 

خلط 
مخلوط بزاق دهن و ترشحات در مجاری تنفسی , خلط را تشکیل می‌دهد . بازدید خون به ملازم سرفه نشان دهنده یک بیماری توسعه یافته ریوی نظیر آمبولی ریه یا این که بیماری سل است . 

به طور معمول خلط سینه در اشخاص سیگاری دوچندان است که اکثر زمان ها صبح ها آزاردهنده تر است . این خلل سبب می شود شخص به صورت مکرر نیاز به تف کردن و تخلیه ترشحات داشته باشد . در صورتی‌که متوجه این ترشحات تحمیلی شدید , ایراد را بی اهمیت نگیرید . 

 

  • امیر امیری

نظرات  (۱)

سلام، واقعا مفید بود برام

من با گوشی اومدم اینجارو سیو کردم بعد دوباره میام

سنباد

ممنون واقعا ازتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی