سرویس 10

طبقه بندی موضوعی

اما آیا محصولات ضدآفتاب طبیعی واقعا برای حفظ سلامت پوست ما فایده‌ای دارند؟‌ آیا ممکن است این محصولات عوارضی را برای سلامت پوست و سلامت بدن ما به‌دنبال داشته باشند؟‌ در ادامه این مطلب، این موضوع را به طور مفصل بررسی کرده‌ایم.


روش های مراقبت از پوست های مختلف و درمان مشکلات پوستی
یک مطالعهٔ جدید نشان می‌دهد محصولات ضدآفتاب طبیعی ممکن است حتی زندگی ما را در معرض خطر قرار دهند. دکتر لارا مک کینزی (Lara McKenzie) یکی از پژوهشگران مرکز تحقیقات و آسیب‌شناسی در بیمارستان کودکان در امریکا اعلام کرد که تیم پژوهشی او دربارهٔ ضدآفتاب‌های خانگی در پینترست تحقیقاتی انجام داده‌اند.


پژوهشگران با بررسی این کرم‌های ضدآفتاب خانگی در پینترست متوجه شدند که تقریبا ۹۵ درصد از آنها ظاهرا تأثیرات بسیار مثبتی داشتند. اما واقعیت این است که حدود ۷۰ درصد از این دستورالعمل‌های ارائه‌شده به‌اندازهٔ‌کافی قادر به حفاظت از پوست بدن در برابر پرتو فرابنفش نبودند.

در تبلیغ این کرم‌های ضدآفتاب می‌گویند که آنها از پوست ما و فرزندان‌مان محافظت می‌کنند، اما در واقع آنها از ترکیباتی درست می‌شوند که نمی‌توانند از اشعه‌های زیان‌بار نور خورشید جلوگیری کنند.

پزشکانی که هر روز با تعداد زیادی از بیماران مبتلا به ملانوما و سرطان پوست سروکار دارند، بر این باورند که این دستورالعمل‌ها ارزش خطرکردن ندارند.

خطرات استفاده از ضدآفتاب‌های خانگی
شاید بگویید دستورالعمل‌های بسیار زیادی در اینترنت هست که اثربخشی خاصی ندارند. حرف شما درست است، اما به‌عنوان‌مثال نهایت خطری که روغن‌لب یا نرم‌کنندهٔ خانگی مو که از مواد طبیعی تهیه شده چیست؟ این که مؤثر نباشد. اما ضدآفتابی که نتواند از شما دربرابر نور خورشید محافظت کند، شما را به‌راحتی در معرض خطر انواع سرطان های مرگبار قرار می‌دهد.

در سایتی مانند پینترست تعداد زیادی دستورالعمل با عنوان محصولات قابل‌تهیه از مواد ارگانیک و طبیعی وجود دارد که می‌توان آنها را در منزل تهیه کرد. اما این لزوما بدان معنا نیست که هر چیزی که می‌توان آن را در منزل و از مواد طبیعی تهیه کرد برای سلامت خودمان و کودکان‌مان خطری نداشته باشد.

خطری که در اینجا از آن صحبت می‌کنیم، در خوش‌بینانه‌ترین حالت آفتاب سوختگی و در بدترین حالت احتمال ابتلا به سرطان پوست در آینده است. دکتر تانیا نینو متخصص پوست از بیمارستانی در کالیفرنیا هم همین دیدگاه را درباره مشکلات تهیهٔ کرم ضدآفتاب خانگی از دستورالعمل‌های اینترنتی دارد.


مشکل کرم‌های ضدآفتاب طبیعی چیست؟

مشکل کرم‌های ضدآفتاب طبیعی این است که نمی‌توان به میزان قدرت محصول نهایی برای مراقبت از پوست در برابر نور خورشید اطمینان کرد. کرم‌های ضدآفتاب معتبر موجود در بازار برای تعیین میزان جلوگیری از آفتاب سوختگی تحت آزمایش‌های متعددی قرار می‌گیرند. کرم‌های ضدآفتاب طبیعی ممکن است ادعا کنند که SPF مشخصی دارند، اما بدون انجام آزمایش‌های تعیین‌کننده چطور می‌توان SPF واقعی‌شان را نشان داد؟

به‌جز این مورد، مشکل دیگری هم وجود دارد که به عناصر تشکیل‌دهنده این ضدآفتاب‌ها مربوط است.

در تهیهٔ کرم‌های ضدآفتاب تجاری علاوه‌بر عناصر فعال، از ترکیباتی استفاده می‌کنند که به تثبیت کرم ضدآفتاب در طول زمان کمک می‌کند، کرم را به‌شکل یکنواخت روی پوست پخش می‌کند و به ما اطمینان می‌دهد که این کرم ضدآفتاب در برابر نور فرابنفش در مدت زمان مشخصی دوام می‌آورد. دستیابی به این سطح از کیفیت در ترکیبات طبیعی واقعا قابل‌اعتماد نیست.

این موضوع حتی در کرم‌های ضدآفتاب تهیه‌شده از روغن نارگیل نیز صدق می‌کند.

  • امیر امیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی