سرویس 10

طبقه بندی موضوعی

چگونه تست می کنید که ساعت شما در خانه ضد آب است؟

امیر امیری | يكشنبه, ۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۰۷:۰۶ ب.ظ

 

امروزه اکثر ساعت ها در برابر آب مقاوم هستند. اما آیا می دانید این همیشه به معنای ضدآب بودن یا حتی "ضد آب بودن" نیست؟ ما درک می کنیم که همه این اصطلاحات می توانند بسیار گیج کننده باشند.

در پایان روز ، شما فقط می خواهید بدانید که آیا می توانید ساعت خود را در زیر آب بپوشید یا نه ، درست است؟ به همین دلیل دوست داریم تفاوت ... را در این وبلاگ توضیح دهید!

ساعتهای مقاوم در برابر آب

ساعت ضد آب است و ممکن است تا حدودی با آب تماس پیدا کند. به عنوان مثال ، اگر ساعت شما دارای درجه مقاومت در برابر آب است که در پشت آن حک شده است که می گوید در برابر 30 متر در برابر آب مقاوم است ، به این معنی نیست که می توانید با آن 30 متر غواصی کنید.

درجه مقاومت در برابر آب توسط سازنده تعیین می شود و بر اساس 3 عامل تاج ، قاب پشتی و واشرها تعیین می شود. با این حال ، شرایط روزانه (مانند تغییر باتری گاه به گاه) و پیر شدن واشرها ممکن است مقاومت آب در برابر ساعت را با گذشت زمان کاهش دهد.

به همین دلیل توصیه می کنیم ساعت خود را آزمایش کنید تا مطمئن شوید آب به داخل قاب ساعت وارد نمی شود.

روش های مختلفی برای بیان مقاومت در برابر آب ساعت ضد آب وجود دارد: برای این کار از یک میله ، دستگاه خودپرداز و یک متر استفاده می شود. اما منظور آنها چیست؟

    3 atm / bar / 30m: این ساعت در برابر باران و پاشش مقاوم است.

    5 دستگاه خودپرداز / بار / 50 متر: این ساعت در برابر آب مقاوم است و می توان آن را هنگام شنا بدون پریدن از صفحه غواصی استفاده کرد. آنها واجد شرایط اسنورکل یا غواصی نیستند.

    10 دستگاه خودپرداز / بار / 100 میلی متر: این ساعت در برابر آب مقاوم است و برای اکثر ورزش های آبی مانند شنا ، قایقرانی و غواصی در آب کم عمق مناسب است. اگر قصد دارید از صخره ها بپرید و شیرجه بروید ، این ساعت را نپوشید.

    20 دستگاه خودپرداز / بار / 200 متر: این ساعت در برابر آب یا ضد آب است و برای انواع ورزش های آبی و غواصی واجد شرایط است.

همچنین بهتر است بدانید که اگر ساعت شما هیچ متن یا علامت مربوط به مقاومت در برابر آب را ندارد ، احتمالاً حتی از پاشش مایع یا تعرق نیز در امان نیست.

رطوبت داخل شیشه چطور؟

این لزوما به معنای نشت ساعت شما نیست. در صورت خنک شدن ناگهانی ساعت ، رطوبت ظاهر می شود. مایعات داخل ساعت در سمت داخلی شیشه به یک غبار ریز تبدیل می شود.

پس از مدتی این رطوبت دوباره از بین می رود. اگر قطره ها بزرگتر باشند ، این احتمال وجود دارد که ساعت شما ضد آب نباشد و نیاز به تعمیر داشته باشد. در این صورت ، فوراً آن را تعمیر کنید تا آسیب دیگری نبیند.

چند بار باید مقاومت در برابر آب ساعت خود را آزمایش کنید؟

فقط کارگردانی کنید: هر سال. سعی کنید آن را به یک عادت تبدیل کنید. هر بار که قاب ساعت خود را باز می کنید ، در صورت تعمیر یا تعویض باتری ، ... به هر حال متخصصان ما در MISTER MINIT آزمایشات روزانه ضد آب را انجام می دهند.

  • امیر امیری

ساعت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی